Aktualności

Nowa strategia biznesowa w Avon i zmiany z niej wynikające

Od katalogu 15, czyli od 5 listopada Avon wdraża do swojej strategii zapowiedzianą wcześniej (wewnątrz firmy) sporą zmianę w strukturze pracy, ponieważ będzie dotyczyła wszystkich pracowników, konsultantów oraz klientów. Mianowicie pojawiły się oficjalne informacje o wydłużonych katalogach, a co za tym idzie ich zmniejszona ilość w ciągu roku, a także wypuszczeniu aplikacji mobilnej Avon On.

Jak mogliśmy dostrzec już wcześniej, zmodyfikowana została szata graficzna oraz logo strony głównej avon.pl co mogło być zapowiedzią dalszego rozwoju. Zapraszam do dalszej części materiału, w której przybliżę bardziej szczegółowo, co się zmienia!

12, a nie 17 katalogów w ciągu roku

Najbardziej wydawałoby się zaskakującą informacją jest czas trwania katalogów, który został wydłużony z dotychczasowych 3 tygodni do pełnego miesiąca. Przejściowym jest jedynie katalog 15/2020, który trwa od 5 do 30 listopada, tak aby 14 mógł trwać pełne 3 tygodnie. Od świątecznego katalogu 16, będą trwały równy miesiąc. Tym sposobem z 17 dotychczas katalogów w ciągu roku firma postanowiła zredukować ich liczbę do 12. Wydaje się to dobrym rozwiązaniem, gdyż osobiście często spotykam się z opinią klientów, że trwają one zbyt krótko i nie zdążyli się dobrze zapoznać z ofertą, nie mówiąc już o złożeniu zamówieniu. Dla konsultantek zmienia się struktura rabatów na produkty podczas składania zamówień na wyższe progi, jednak jest więcej czasu na ich realizację. Przedstawia się on następująco:

Nowa struktura rabatów w Avon

Nowe paczki katalogów papierowych

Dotychczasowe zestawy katalogów również zostały zmodyfikowane i prezentują się zgodnie z poniższą grafiką:

Nowe pakiety katalogów Avon

Od razu można zaobserwować, że jest duża dysproporcja pomiędzy 28, a 70 sztukami. Wśród opinii konsultantek słyszałam raczej negatywne opinie w tym zakresie, ponieważ dla niektórych 28 sztuk to za mało, a 70 za dużo. Brakuje dotychczasowych zestawów 50 sztuk, ale może czas zweryfikuje potrzeby konsultantek i firma zmieni zdanie? Nie zawsze przecież, to co nowe jest dobre 😊 Specjalne oferty katalogów dostępne są również dla Klubowiczów Róży.

Dodatkowe promocje cotygodniowe

Przechodząc na cykle miesięcznych katalogów, firma proponuje specjalne oferty, które mają poniekąd zmotywować nas do składania zamówień częściej niż tylko 1 raz na katalog. Taka promocja może brzmieć: „Sięgnij po zestaw 2 kosmetyków premium tylko za 29,99 zł! – wodę perfumowaną Maxima dla niej (50 ml) i rozświetlające masło do ciała z drobinkami złota Planet SPA (200 ml). Zestaw możesz zamówić przy zakupach za min. 260 zł w czasie trwania oferty –  do … (dodając odpowiedni kod do zamówienia)”. Nie pozostaje nam nic innego, jak śledzenie nowych promocji 😊

iKatalog

Avon dążąc do rozwoju sfery digital, mocny nacisk kładzie na internetowy katalog. Jest to doskonała forma sprzedaży online, która z roku na rok osiąga coraz wyższe wyniki*. Każda konsultantka posiada swój dedykowany link do iKatalogu, który może przesyłać do swoich klientek oraz udostępniać w internecie. Jest to doskonała alternatywa podczas wszelkich ograniczeń sanitarnych wywołanych pandemią COVID-19.  Avon wspierając tę formę, postanowił nagradzać w pewien sposób konsultantki za sprzedaż wygenerowaną za pośrednictwem internetowego katalogu i przygotowuje dla nich specjalne promocje, np. „Składając zamówienia przez iKatalog i realizując min. 1 zamówienie klienta za łączną wartość 250 zł (kwoty są różne w zależności od aktualnej promocji) możesz zdobyć dodatkową nagrodę: Wodę Avon Collections Choc-Berry za 4,99 zł”. Warto wspomnieć, że pojawiają się tam również oferty w specjalnych cenach, które nie zostały opublikowane w papierowej wersji katalogu.

Aplikacja Avon On

Nowym narzędziem, które powstało się w celu ułatwienia pracy konsultantom oraz z myślą o dalszym rozwoju sfery digitalowej jest aplikacja Avon On na App Store czy Google Play. Pozwala ona w prosty sposób opublikować post w naszych mediach społecznościowych (na tyle łatwy, że można zamieścić gotowy przez Avon tekst ze zdjęciem czy hastagami) i przede wszystkim złożyć zamówienie za jej pośrednictwem dzięki integracji z klubem Avon. Ponadto w aplikacji mamy dostęp do iKatalogu z możliwością jego udostępnienia w Social Media oraz otrzymujemy powiadomienia np. o nowych ofertach dostępnych tylko online, które nie zostały zawarte w tradycyjnym katalogu.

Nowy model opłat za dostawy

Standardowy cennik dostaw ulega zmianie zgodnie z grafiką:

Nowe opłaty za dostawy w Avon

Darmowa dostawa obowiązuje od 250 zł dla pierwszego zamówienia i 100 zł dla każdego kolejnego przy opcji dostawy szybkiej 2 dni i standardowej w punkcie odbioru 3 dni (są to dotychczasowe punkty tj. Żabka, paczkomat InPost, Ruch, Orlen). W przypadku zamówień poniżej 250 zł opłaty będą naliczane zgodnie z cennikiem. Najtańszą opcją będą punkty odbioru 72h (4,90) oraz kurier 48h (6,90). Być może firma będzie proponowała specjalne oferty cenowe na wysyłki przy opcji dostawy bezpośrednio do klienta. Jeszcze lepsze ceny za dostawę obowiązują dla poszczególnego poziomu w Klubie Róży.

Oferta 3-miesięcznych subskrypcji od stycznia 2021

Pojawi się oferta subskrypcji, która będzie zawierać:

– Więcej katalogów w subskrypcji – w cenie regularnego pakietu.

– Nawet 4 sztuki per kampania – ekstra!

– Jeszcze więcej w specjalnych pakietach dla Klubowiczów Róży – do 38% więcej!

– Prostszy biznes – zapisz się i nie musisz już pamiętać o zamawianiu katalogów.

– Zapisy do subskrypcji 4 razy w roku.

 

Źródła:

https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/e-commerce-popchnie-handel-kosmetykami-do-przodu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *