Rodzaje dostawy i metody płatności w Avon

Tutaj znajdziesz wszelkie niezbędne informacje, które dotyczą warunków dostawy produktów, ich ewentualnego zwrotu oraz form płatności.

Dostawa produktów Avon – cennik 2023

Dla różnorodności wyboru Avon uruchomił cztery rodzaje dostaw. Jest to kurier 24h, kurier 48h, paczkomaty 24h, a także punkty odbioru 72h. Różny jest tutaj czas realizacji zamówienia, a także miejsce, w którym zostanie dostarczony produkt lub może zostać samodzielnie odebrany przez konsultantkę. W zależności od wyboru odpowiedniego sposobu dostawy oraz kwotę zamówienia, różny jest koszt przesyłki:

Cennik dostaw Avon 2023

Wszelkie zamówione produkty można samodzielnie odebrać także w sieciach kiosków Ruchu, na stacjach paliw Orlen oraz w sklepach sieci „Żabka”, czy w paczkomacie. Dodatkowo Avon oferuje swoim klientom możliwość darmowej dostawy, co jest jedną z bardziej atrakcyjnych opcji, jeśli chodzi o zakupy internetowe.

Od 2022 r. Avon udostępnił nowe punkty odbioru paczek tj. sklepy Biedronka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum. Dostawcą paczek do sklepów jest Poczta Polska. Obecnie to ponad 1300 sklepów w całej Polsce.

Należy pamiętać, że cena dostawy jest w dużej mierze uzależniona od wypracowanego poziomu w ramach programu “Avon Nagradza”. Dla przykładu w poziomie złotym darmowa dostawa dla wybranej opcji jest możliwa przy zamówieniach powyżej 100 zł.

Bezpośrednia dostawa do klienta z kodem 99093

#zostańwdomu i wysyłaj zamówienia prosto do swoich klientów!

W trosce o siebie oraz klientów Avon wprowadził bezpośrednią dostawę do klienta bezpośrednio z centrum dystrybucyjnego w Garwolinie.

Do każdego zamówienia w katalogu z dostawą bezpośrednią do klientki dołączane są:

  • Bezpłatne próbki – nowości
  • Podziękowanie za złożenie zamówienie
  • Katalog na następny miesiąc

Ponadto warto śledzić promocje związane z dostawą bezpośrednią do klienta, w której często przy spełnieniu zamówienia na określoną kwotę jest ona darmowa (zazwyczaj dla opcji kurier 48h lub punktów odbioru 72h). W ostatnim czasie Avon kładzie duży nacisk na zamówienia poprzez aplikację Avon On i to właśnie za jej pośrednictwem częściej oferowane są tańsze dostawy.

Do której godziny można składać zamówienia i jak to zrobić?

Bardzo często konsultantki pytają, do kiedy można złożyć zamówienie. W wyniku zmiany filozofii działania Avon dziś można składać zamówienia codziennie za pośrednictwem internetowej strony klubu Avon (sprawdź instrukcję składania zamówień online krok po kroku) lub telefonicznie dzwoniąc na infolinię. Jeśli chodzi o paczki 24h, 48h i 72h, to realizacja dostawy realizowana jest do godziny 11:00 każdego dnia roboczego. Jeśli zamówienie zostanie złożone po godzinie 11:00, to zamówienie zostanie zrealizowane następnego dnia. Jeśli zamówienie zostanie złożone w piątek po godzinie 11:00, to zostanie potraktowane, jako zamówienie złożone w poniedziałek przed godziną 11:00. W przypadku nowego katalogu, zamówienia złożone w pierwszym dniu jego obowiązywania są z powodów technicznych realizowane zostaną następnego dnia do godziny 11:00.

Zwrot produktu

Dla wygody konsultantek Avon stworzył atrakcyjny system, w którym każda współpracująca osoba może dokonać zwrotu zamówionego produktu w terminie dziewięćdziesięciu dni od jego zakupu. Firma oferuje nie tylko wydłużony termin zwrotu, ale też zaakceptuje zwrot tych produktów, gdzie zużycie nie jest wyższe niż dwadzieścia pięć procent. Sam zwrot jest niezwykle prosty i dostosowany do potrzeb ambasadorek. Można go dokonać za pomocą panelu E-zwroty. Jeśli chodzi o rozliczenie, to Avon pomniejsza należność w przypadku wykonania kolejnego zamówienia. Jeśli konsultantka zażyczy sobie wpłaty na wskazane przez nią konto bankowe – Avon dokona wpłaty bez pobierania przy tym jakichkolwiek dodatkowych opłat.

Formy płatności

Jednym z najczęstszych pytań, jakie zadają zwłaszcza nowe konsultantki jest kwestia płatności za zamówione kosmetyki. Aby w jak największym stopniu wyjść naprzeciw oczekiwaniom, Avon stworzył zróżnicowany system płatności, który dotyczy płatności za pobraniem oraz kredytowane.

Płatność za pobraniem

Jeśli chodzi o płatności za pobraniem, to osoba zamawiająca jest tutaj zobowiązana do uiszczenia płatności w chwili odbioru przesyłki od kuriera. Płatność za pobraniem jest możliwa również przy dostawie do placówek Poczty Polskiej, a także, jeśli chodzi o dostawy ekspresowe czy szybkie. Sama opcja pobrania jest dostępna dla wszystkich ambasadorek, także dla tych, które nie ukończyły jeszcze osiemnastego roku życia. Do płatności doliczona zostanie opłata serwisowa, która wynosi 1 zł.

Kredytowanie

W przypadku kredytowania Avon zapewnia swoim konsultantom możliwość dostarczenia zakupionych produktów do ich klientów i uiszczenia płatności, dopiero po zebraniu pieniędzy od klientów. Tym samym konsultantka nie musi wymagać od swoich klientów płatności z góry, czy też wykładać za nie ze swoich własnych środków. Ambasadorom proponujemy wydłużony czas płatności w terminie dwudziestu jeden dni od daty złożenia zamówienia. Termin ten widnieje na każdej fakturze i jest to czas, w którym płatność, musi zostać zaksięgowana na koncie Avon. Odbiorcą płatności zawsze jest Avon Cosmetics Polska Sp. z o.o., ul. Słowicza 32, 02-170 Warszawa. Dodatkowo każda z konsultantek może w każdej chwili sprawdzić swoje saldo, a także historię transakcji i numer konta bankowego, na jaki mają zostać przelane środki – w Sferze Ambasadorki. Znajduję się ona na stronie powitalnej i w zakładce – Moje Konto/Dane finansowe. Wydłużona płatność do 21 dni jest dostępna jedynie dla tych konsultantek, które dokonały weryfikacji swojego konta na bazie dowodu osobistego. Taka weryfikacja jest konieczna i pozwala Avon na wyegzekwowanie płatności w sytuacjach, kiedy ambasadorka nie dopełni swoich obowiązków i zalega z płatnością. Zajmuje się tym lider Avon, który jest formalnym opiekunem konsultantki.

Płatność online

O ile wcześniej płatności online były możliwe tylko z wykorzystaniem kart płatniczych, to aktualnie można dokonać płatności z wykorzystaniem szybkich przelewów internetowych tj. PayU, a także przy użyciu kart płatniczych oraz systemu Blik. Bez względu na wybór, konsultantka nie ponosi żadnych dodatkowych opłat. Tego typu płatność jest korzystna, zwłaszcza, kiedy konsultantce zależy na szybkim zaksięgowaniu jej wpłaty. System zaksięguje przelew w ciągu dziesięciu minut. Samo saldo zostanie zweryfikowane w ciągu dwóch godzin.

Przelew

Wpłata może być dokonana także z wykorzystaniem tradycyjnego przelewu za pośrednictwem bankowości elektronicznej. W takim przypadku płatność zostanie zaksięgowana w ciągu 1-2 dni roboczych.

Przekaz

W każdym z przypadków płatność może być też uiszczona z wykorzystaniem Poczty Polskiej. W tym celu należy wypełnić blankiet wpłaty, który zostanie dołączony do faktury. Należy jednak wziąć pod uwagę, że dokonując płatności tą drogą musimy się liczyć z faktem, że przelew zostanie zaksięgowany w ciągu 5-7 dni roboczych.

Termin płatności

W każdym przypadku należy mieć na uwadze, że jedynie terminowe regulowanie swoich zobowiązań gwarantuje realizacje zamówienia w terminie. Konsultantom o terminach płatności przypomina SMS. Jeśli płatność nie zostanie zaksięgowana na koncie Avon w terminie 23-go dnia od daty wystawienia faktury, to zostanie wysłane listowne ponaglenie i będzie naliczona opłata w wysokości siedmiu złotych. Jeśli mimo to wpłata nie zostanie dokonana, to firma wysyłać będzie kolejne ponaglenia, które będą związane z kolejnymi opłatami.